miercuri, 12 noiembrie 2014

Anotimpurile se plimbă prin grădina mea imaginată...momentan


          Acum ceva timp am susținut că exista 2 categorii de oameni: cei care merită să stea la casă și cei care nu merită. Mă refeream atunci la grădina care mi se pare mie normal să existe atunci cand ai o casă și la îngrijirea ei.





          Acum, cred că mai există și a treia categorie: cei care își doresc și vor să învețe și cred că noi suntem o buna caracterizare a acestei din urmă categorii.

          Se spune că a avea gradină este o muncă în sine. 

          Vreau să clarific un pic lucrurile, mă refer strict la o bucată de pământ mai mică sau mai mare pe care poți să încropești un colț pentru flori, să pui iarbă sau gazon, aranjamente cu dale și în general locul care se măsoară în prieteni pe metrul pătrat. Dacă vorbim de sera/solar, gradină de legume și animale, deja este altă poveste, unde da este o muncă în sine, serviciul de după servici.

          Revenind la oile noastre. Momentan nu am o grădină, dar atunci când o voi avea, vreau să fie ușor de întreținut, simplă și să îmi ofere satisfacția de a călca desculță primăvara pe iarba proaspată, verde și plină de rouă, doar așa în loc de masaj shiatsu.

          Îmi doresc să o pregătesc pentru fiecare anotimp în parte. Să le aștepte calmă și fără frică. Să știe că îi sunt alături și că o pot ajuta să se transforme în regina balului.


          Primăvara aș începe cu o esențială curățenie după iarna cea grea și plină de zăpadă. M-aș îngriji de cei 2-3 pomi fructiferi și ceilalți câțiva arbuști decorativi și apoi aș planta floricele, trandafiri în primul rând. Să spunem că primăvara aș scoate-o la lumină, i-aș reda strălucirea pe care o merită.


          








          Vara ne-am bucura una de alta. Poate ar apărea o piscina mică pentru bălăceală direct pe iarba verde sau o trambulină sau poate doar mulți prieteni la grătare sau rendez-vous-uri târzii în noapte în compania aromelor florilor sau a fructelor încă tinere ale arbuștilor noștrii.

          Toamna aș face din nou pregătirea, de data asta pentru somnul cel lung ce ține un sezon întreg. Aș strânge frunzele arămii ajutată fiind de un aspirator de frunze și poate aș face un aranjament tomnatic și evident aș culege periodit tufanele și crizanteme pentru a aduce în interior un pic din esența grădinii.


          Iarna mi-ar fi cel mai greu cu ziua cea scurtă și noaptea prea lungă, dar aș alege dintre mai multe freze de zapada și aș alege una pentru a îmi face alei printre nămeți și poate uneori aș face și un om de zăpadă sau poate o bulgăreală scurtă.










          Așa îmi imaginez eu că ar arăta trecerea anotimpurilor în tihnă și simplitate peste grădina mea și cred ca s-ar transforma în prințesa balului pe catwalk-ul sezoanelor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!