marți, 24 iunie 2014

Aida

Îmi recunosc lipsa de informații într-ale operei și deasemenea lipsa dorinței de a căuta informații decât după experiența propriu-zisă. Așa o simt eu mai reală și reușesc să o trăiesc deplin.

Erau vremuri în care citeam recenzii și abia apoi mergeam la teatru, parcă doar pentru a epata și totuși sunt mai fericită acum, cu toată neștiința mea pe care mi-o asum.

Pe scurt: am fost la operă. Am văzut Aida. M-am cocoțat la ultimul rând de balcoane al Operei Române și am vazut, simțit și ascultat.

Nu a fost prima dată, am mai fost în facultate la Nunta lui Figaro și încă ceva, dar acum am apreciat mai mult.

Dacă ar fi să îmi citez soțul, care da a venit cu mine din propria lui voință, deoarece a vrut și el partea lui de experiență: ”este un spectacol complet!” și nu pot decât să fiu deacord cu el.

Mi-a plăcut baletul, muzica, subiectul și aparițiile scenice ale interpreților. Am trăit povestea, am râs și am plâns deopotrivă, toate astea fără să știu ce înseamnă soprană/mezzo-soprană/tenor/barion sau bas.

Apoi am venit acasă și am căutat informții despre. Astfel am aflat că este o operă în 4 acte scrisă de Giuseppe Verdi (deși există și alte păreri asupra apartenenței ei), după un libret scris de Antonio Ghislanzoni, care a fost pentru prima dată pusă în scena în 24 Decembrie 1871 la Opera Khedivial din Cairo, sub bagheta lui Giovanni Bottesini.

Subiectul ne aduce în Egiptul antic în mijlocul unor jocuri politice (care atunci se numeau războaie) dintre Etiopia și Egipt. Poți simți dorul de țară și lupta ce se duce între iubire și onoare. Deși e greu de înțeles pentru omenirea de acum, lucrurile nu se puteau desfășura altfel, se trăia mult mai intens atunci și importantă era doar atingerea scopului.

Acum, recitind propoziția de mai sus, îmi dau seama că și acum este la fel de important scopul și mijloacele sunt neimportante.

Una peste alta, nu sunt eu vreun critic de operă, dar mi-a plăcut și vreau să repet experiența.

*sursa foto și informații: wikipedia.org și tidbitstrinkets.com

6 comentarii:

  1. Ma bucur pt experienta ta. Noi am fost nu de mult la balet. Sunt bune iesirile astea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt, te scot din cotidian si parca vibrezi si rezonezi altfel. Din pacate eu baletul nu l-am putut intelege pana azi!

      Ștergere
  2. Ce articol frumos! opera este una din pasiunile mele :)
    Cel mai frumos spectacol Aida l-am vazut în Arena din Verona! acolo atmosfera! este foarte important sa vezi spectacolele, pe scene mari, cu artisti de talie internationala.
    Ateneul ma gândesc ca a prezentat deasemenea un spectacol la înlatime.
    (http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2011/08/arena-di-verona-vacanta-de-vara-6.html
    http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2013/08/drumul-spre-lago-di-garda.html)
    Mai nou, merg la cinema-opera ( si balet). Sunt prezentate spectacole superbe în interpretari de elita - transmisiuni directe din Covent Garden, London.
    (http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2014/02/don-giovanni.html)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci de comentariu Carmen. Inca nu am vazut vreo opera sau balet pe o scena internationala pentru a simti atmosfera, insa ideea de cineva-opera sau cinema-balet pare mai realista pe termen scurt. Merci de idee!

      Ștergere
  3. Iubesc opera, desi ma duc din an in Paste si mereu cam la aceleasi spectacole. Cand se ridica la inceput cortina si muzica instrumentelor e completata de cea a vocilor, imi tin cateva secunde respiratia de emotie. O emotie care se repeta mereu la fel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Opera este inegalabila, un spectacol complet si complex...probabil de aici si emotia!

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!