marți, 18 martie 2014

Daca ti-a placut scoala...

Stiu, poate parea ca citesc mult in ultima vreme, nu este asa, de fapt citesc mai putin ca altadata si mult mai putin decat imi doresc.

Oricum, parca tot universul se aliniaza pentru a ma impiedica pe mine sa citesc, dar asta este din alta poveste.

Realitatea este ca abia m-am apucat sa postez recenzii la tot ce citesc, fac sau vad anul asta. Pentru a nu uita si pentru a pastra amanuntele vii, mereu.

Cartea aceasta are un titlu haios: "Daca ti-a placut scoala, munca o sa iti placa si mai mult". Cel putin pe mine m-a amuzat, ma gandeam ca ar putea avea ceva din David Lodge, dar nu a fost asa.

Este scrisa de Irvine Welsh - scriitor scotian nascut in anul 1958, recunoscut mai ales pentru cartea Trainspotting, despre care am aflat ca este si ecranizata.


Cartea este de fapt o colectie de 5 povestiri: Serpii cu clopotei, Ciinii din Lincoln Park, Miss Arizona, Dacă ţi-a plăcut şcoala, munca o să-ţi placă şi mai mult si Regatul din Fife.

Stilul este destul de cinematografic. Cartea se citeste destul de usor. Pe mine m-a izbit limbajul si am fost pe punctul de a renunta la lectura de mai multe ori.

Probabil exista o estetica a uratului pe care eu nu pot sa o inteleg.

Nu vreau sa dau note, dar nu m-a atins intr-un mod placut scriitorul acesta, insa trebuie sa recunosc ca este un spirit liber si ca acum rememorand titlurile fiecarei povestiri imi vin in minte imagini vii cu fiecare in parte.

Daca ar fi sa aleg un cuvant caracteristic ar suna cam asa:

Serpii cu clopotei - copii de bani gata;
Ciinii din Lincoln Park - dieta de slabire;
Miss Arizona - camera frigorifica;
Dacă ţi-a plăcut şcoala, munca o să-ţi placă şi mai mult - adolescent la 40 de ani
Regatul din Fife - accidentul care i-a eliberat.

Am trisat, am folosit cate o expresie si nu un cuvant!

Acum, nu stiu daca sa recomand sau nu cartea, dar eu as vedea filmul care s-a turnat dupa Trainspotting.

Un comentariu:

  1. Filmul e bun. Și are un final neașteptat, optimist. Dar trebuie să ai „stomac” tare ca să-l vezi fiindcă e o suită de secvențe acolo greu „digerabile”. Cea cu buda. :)

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!