joi, 27 februarie 2014

Lectia de violoncel

Nu, nu sunt in stare sa predau o astfel de lectie, dar acesta este numele celei mai recente piese de teatru pe care am vazut-o.

Este vorba despre o reprezentatie a Teatrului Metropolis din cadrul unui turneu ce se tot plimba prin tara si va continua sa faca astfel pe tot parcursul lunii martie.

Piesa este o comedie, asa ca m-am dus pregatita sa rad si sa ma relaxez, nu ma asteptam la cine stie ce profunzimi filozofice, ci doar la o stare de relaxare completa.






Subiectul l-am aflat inca de pe internet inainte de a viziona spectacolul: o ea casatorita cu un el cu 40 de ani mai in varsta il suspecteza pe acesta de adulter. Fapt pe care el nu il neaga, ba chiar dialogul respectiv m-a enervat putin, mi se parea ca intrevad umbre de misoginism si indemn spre adulter, dar am asteptat cumintica continuarea. Aceeasi ea, fost actrita decide sa faca ceva doar si doar pentru persoana ei si obtine un rol. Pregatirea pentru acesta implica lectii de violoncel si aici intra in scena un tanar profesor.

Mai mult nu o sa "dau din casa", doar faptul ca in a doua jumatate este vorba despre alegeri pe care oricine trebuie sa le faca la un moment dat si problemele morale asupra corectitudinii lui.

Una peste alta, replici bine scrise, umor spumos in a doua jumatate a spectacolului, ceea ce i-a dat un oarecare echilibru si sentimentul pe care il asteptam: acela de bine si relaxare, dar totusi cu cateva intrebari.

...si, mai e ceva: piesa a fost scrisa special pentru maestrul Radu Beligan si fiica sa Lamia de regizorul Felix Alexa. Pentru el am fost si eu aseara la spectacol. Voiam sa il vad si am avut surpriza sa descopar un adevarat om, un artist care poate sa dea replici ce iti raman imprimate undeva in interior cu o usurinta si seninatate pe care probabil ca o avea si acum 70 de ani cand debuta pe scena.

Ma gandesc ca probabil prezenta pe scena il incarca de energie si ii da puterea sa traiasca plin. Asta numesc eu o batranete frumoasa: sa faci ce iti place fiind in deplinatatea fortelor tale si sa imbogatesti psihic si pe cei din jurul tau.

A fost o seara frumoasa pe care as repeta-o...

2 comentarii:

  1. Eu m-am trezit tarziu si se epuizasera din pacate biletele... mi-a parut asa de rau..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasa ca la voi in Bucuresti sunt mult mai des spectacole, n-a fost sa fie, o sa fie alta data. Eu am renuntat sa mai am pareri de rau cand nu prind ceva, inseamna ca nu trebuia sa se intample...

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!