vineri, 24 ianuarie 2014

Filă de jurnal pur imaginară, sau ...?

Astăzi ar fi trebuit să completez o filă de jurnal, dar zilele trecute în timp ce reveneam acasă de la serviciu şi ploaia îmi învăluia maşina, mi-a trecut un gând prin minte: “Cum ar arată o zi perfectă?”.

Instantaneu prin faţă ochilor mi-au venit mii de flash-uri ale unui moment fără griji şi a unei zile perfecte, aşadar am decis să le pun într-o formă prietenoasă şi să le împărtăşesc cu voi.

Ziua ar începe fără sunet de alarmă de telefon, trezire naturală cu soarele răsărit deja. După un duș revigorant ar urma micul dejun în doi ce ar conţine musai cafea cu lapte, portocale şi croissant cu unt proaspăt cumpărat de la brutaria franțuzească de la colțul străzii.

Mintenaş, fiecare s-ar duce la treaba lui.

A mea ar începe prin alegerea, dintr-un dressing, a hainelor pe care le voi folosi pentru a creea ţinuta din acea zi. Aş alege musai, rochie sau fustă, ceva în culoarea roşu şi tocuri, poate o pălărie șic şi o coafură pe care aş şti să o realizez în 2 timpi şi 3 mişcări şi care ar rivaliza cu cele creeate la coafor.

Şi aş începe să hoinăresc pe străzi, aşa de una singură, dar cu un scop precis. Lista de întâlniri pe ziua respectivă m-ar aştepta cuminţică în agenda din geantă, dar totul s-ar petrece lin și tihnit, intr-o ordine firească în care graba nu ar face altceva decât să urmeze cursul proverbelor.

Întâlnirile s-ar succeda cu viteza fulgerului, una mai interesantă decât altă. Ar fi vorba de prezentat idei şi ales variante: întâlniri suculente cu oameni frumoşi, concluzii pertinente şi ușor de pus în practică.

Genul de job în afara biroului care m-ar face să respir viaţa prin toţi porii și în care aş lucra cu, pentru şi despre oameni.

Lucrurile ar continuă la un prânz de lucru în care mi-aş face ordine în laptop şi în proiecte, totul în faţa unei salate cât mai verde posibil, acompaniată de felii de lipie proaspăt scoasă din cuptor şi de un fresh proaspăt stors.

Probabil că aş continua cu o plimbare prin piaţă pentru a îmi clăti ochii în culorile florilor şi aromele fructelor. Musai aş pleca de acolo cu o sacoşă de mere roşii şi imperfecte, morcovi de un portocaliu ireal şi un buchet ambalat în hârtie de ziar de lalele și albe şi roşii şi galbene şi roz şi poate şi din acelea ciufulite. Cu brațele pline, aş lua-o la pas mărunt spre căsuţa mea care m-ar aştepta cuminte şi la locul ei.

M-aş hârjoni cu câinele şi cu pisoiul şi aş intra în bucătărie pentru a coace ceva, poate chiar o prăjitură cu mere.
Aş începe un articol în umbrarul de lângă casă cu vântul ce ar bate tihnit printre copaci şi mi-aş aştepta soţul să vină acasă pentru a ne lua cina împreună şi a îi face capul mare cu toate nimicurile ce mi s-au întâmplat în ziua mea perfecta, dar povestite cu atâta entuziasm încât l-aș molipsi, cel mai probabil, și pe el.

Frumuseţea acestui exerciţiu de imaginaţie este că toate zilele pot fi aşa, diferenţa fiind la numărul de întâlniri, oamenii şi problemele lor care vor capătă haine noi sub bagheta mea.

Oare voi descoperi vreodată ce aş putea face să ajung la o astfel de zi perfectă sau voi avea curajul să fac asta?

Întrebări, întrebări ... dar fiind vineri şi aşteptând zăpadă prognozată pentru sfârșitul acesta de săptămână, eu va invit să visaţi o filă de jurnal a unei zile perfecte şi cum ar arată ea dacă ar fi pusă pe hârtie.

Pentru alte file de jurnal, altfel decât imaginare, adevarate frânturi din viață, vă invit să vizitați tabelul pe care Corcodușa îl găzduiește la ea pe blog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!