duminică, 12 ianuarie 2014

Biblioteca blogerului roman in 2013 si propriul meu TOP 10

sursa: Stuart Miles/freedigitalphotos.net
Uneori imi aduc aminte cu melancolie de vremurile cand nu exista comanda on-line pentru carti, existau doar librarii reale si poate comanda prin posta. Da, aceea care implica sa te asezi fizic in fata unei foi de hartie si sa scrii cu un stilou/pix real o scrisoare la fel de reala editurii si apoi sa astepti cuminte biletelul care te invita la posta sa ridici coletul. Da, atunci nu existau curieri sau erau mult prea scumpi.

Ei bine, lucrurile s-au schimbat in bine la prima vedere. Exista un site al fiecareai edituri si mai exista si site-uri ale librariilor on-line care te ademenesc cu mii de oferte de reduceri, care mai de care mai ademenitoare.

Acum, toate astea rezolvate, te-ai gandi ca oamenii citesc din ce in ce mai mult. Ei bine, nu prea stiu daca este asa, dar in mod sigur exista mai multi oameni care se implica ii a promova lectura.

Asta face si chinezu' la invitatia unei librarii on-line. Isi pune intrebarea daca lumea in general si bloggerii in special mai citesc, daca lectura mai ajuta sau cheama pe cineva.

Cum vrea sa vada el acest lucru?

Initiativa se numeste "Biblioteca Bloggerului Roman" si in mare cuprinde mecanismul descris in paragraful de mai jos.

Invita toti bloggerii care isi doresc sa participe la campanie ca pana pe 31 Ianuarie 2014(inclusiv) sa publice un articol in care fac un TOP 10 al cartilor pe care le-au citit in anul ce a trecut. In caz ca sunt mai multe, aceeasi bloggeri sunt invitati sa mentioneze si restul cartilor citite, in caz ca este vorba de mai putine, atunci va fi un top X, unde X<10. Asta asa ca sa se vada formarea mea, strict matematica. :D

Acestea fiind zise, ma urnesc si eu la treaba si mentionez propriul meu TOP 10.
  1. Lucian Boia - De ce este Romania altfel? - prima carte scrisa de L. Boia pe care am citit-o si care mi-a deschis apetitul spre a studia un pic istoria Romaniei in perioada comunista mai ales;
  2. Per Petterson - La furat de cai - o carte pe care am citit-o dupa ce am citit despre ea la Iuliana, carte din colectia Cotidianul, foarte draga mie si pe care am savurat-o cu toate descrierile batranetilor aparent fara puteri corelate cu amintirile dintr-o copilarie ciudata dar idilica;
  3. Robin S. Sharma - Calugarul care si-a vandut Ferrari-ul - o carte motivationala, dar care la mine a avut efect si abia astept sa citesc si continuarea;
  4. Pascal Bruckner - Hotii de frumusete - frumusetea vazuta ca o vina, idee pe care am mai intalnit-o si in alte carti si incercarea eradicarii ei. Asa sa fie oare? Am trecut-o in top pentru ca m-a pus pe ganduri si m-a facut sa imi doresc sa vad si piesa de teatru;
  5. Gheroghe Florescu - Confesiunile unui cafegiu - o incursiune cel putin interesanta in lumea cafelei si a Bucurestiului din perioada comunista si nu numai. Niste memorii din care afli o portiune de istorie. M-a facut sa imi doresc o vizita la magazinul din Bucuresti;
  6. Eric-Emmanuel Schmitt - Pe cand eram o opera de arta - carte citita in ultimele zile ale lui 2013. Observam din nou ideea frumusetii ca banalitate. Pana unde este omul? asta fost intrebarea care s-a nascut in mine in timp ce o citeam;
  7. Christopher McDougal - Nascut pentru a alerga - carte despre maratoane si ultramaratoane si un trib de alergatori. Pe mine m-a convins, insa nu mi-a convins si lenea;
  8. Sveva Casati Modignani - Ana, cea cu ochii verzi - o poveste despre munca, noroc si iesirea din saracia lucie scrisa intr-un stil clasic lady-like, dar frumusica;
  9. Carole Matthews - Clubul iubitoarelor de ciocolata - acelasi stil simplu lady-like, dar parca un pic mai stirbit, totusi au fost pasaje ce m-au tinut cu sufletul la gura si altele care m-au facut sa imi doresc sa imi iau si eu prietenele la o ciocolaterie de lux si sa degustam minunile pline de cacao
  10. Anne Holt - O eroare judiciara - roman politist norvegian despre un criminal in serie de copii. Actiunea se impleteste asa frumos pe mai multe firuri si la final descoperi ca fiecare actiune are si o cauza.
In 2013 am mai citit si Sandra Belloni de George Meredith, o carte despre oameni Anglia secolului al XIX, roman de dragoste ce oglindeste frumos intrigile vremii dar descrie prea mult pentru gustul meu pe alocuri.

Acestea fiind zise, putem observa ca in 2013 am citit incredibil de putin, dar sper sa recuperez in anul in care am intrat si mi-am propus un obiectiv interesant, zic eu. Nici mai mult nici mai putin de 25 de carti, dar vom vedea cum se va scrie istoria.

Acum, despre initiativa lui chinezu' puteti citi mai multe aici si daca doriti sa participati si voi la campanie nu trebuie decat sa va amintiti cartile citite anul trecut si sa faceti un top al lor si apoi sa ii lasati un comentariu la articolul acesta pentru a putea intra in calculele statistice.

Urmatorul pas este analizarea rezultatelor si crearea unei liste cu cartile citite de bloggeri in 2013, lista ce va fi publicata de toti bloggerii ce au participat in prima etapa fix in aceeasi zi.

Spor la facut sau citit TOP-uri si nu numai!

2 comentarii:

  1. Eu n-am reusit nicicum sa citesc Clubul iubitoarelor de ciocolata. Am incercat, dar n-am citit mai mult de 10 pagini ca nu mi-a placut defel, nu e genul meu. Dar am citit altele de la All. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai, nici eu nu pot sa zic ca m-am dat in vant dupa cartea asta. M-a atras titlul, trebuie sa recunosc si mi-a placut ideea de 4 prietene ce se ajuta si isi povestesc vietile deasupra unor minuni pline de ciocolata.

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!