luni, 16 septembrie 2013

Cu ce ma imbrac azi?

Mie imi este mai mult decat cunoscuta replica asta. In general socul se instaleaza atunci când ma trezesc de dimineata si realizez ca trebuie sa incropesc o tinuta decenta de mers la servici. Nici prea-prea, nici foarte foarte.

sursa: photostock/freedigitalphotos.net

Am incercat sa modific momentul când imi pregatesc hainele pentru service de dimineata, seara. Ajuta, dar tot un mare soc am in momentul in care deschid dulapul.



De când ma stiu am admirat persoanele care au un stil, care se imbraca aparent fara prea mare efort si aparitia este de succes.

Acum cativa ani au inceput sa apara pe posturile TV “pentru femei” diverse emisiuni care te invata sa mixezi, sa accesorizezi, sa folosesti tehnica stratului, etc. Ei bine, când le prind, stau ca vrajita.
In acelasi timp, am tot citit in ultima vreme diferite articole despre simplificarea vietii si achizionarea obiectelor trainice.

Combinand cele 2 idei expuse mai sus am decis ca voi avea garderoba pe care am visat-o. Pentru asta am incetat (sau aproape incetat) sa cumpar sub impulsul momentului si am inceput sa fac ordine, sa vad exact ce am, ce imi vine, ce dau, ce pastrez. Asta am facut aseara.

Ce urmeaza? O schita a unei garderobe pe care sa construiesc. Traiesc cu convingerea ca nu este nevoie de foarte multi bani pentru asta si ca ma va scuti de energie cheltuita inutil pentru a pune cap la cap ceea ce vreau sa port si in plus fata de asta o sa am haine bune pe care le pot purta mai mult timp fara a se deteriora dupa primul spalat.

Resursele de care m-am folosit pentru inspiratie se gasesc aici si aici.

Nu o sa creez liste in x pasi, dar o sa creionez un plan de bataie:

• Un schelet de garderoba: x pantaloni, y bluze: tricouri, helanci si camasi, z fuste, t rochii, m jachete/sacouri;

• Culorile preferate/cu care ma simt bine;

• Ce stil ma caracterizeaza? Il folosesc in momentul de fata? Da, cum? Nu, de ce?

• Ce as vrea sa incerc si imi este frica?

• Ce am din scheletul garderobei? Ce nu am?

• Ce piese imi plac, dar nu am cu ce sa le asortez? Cu ce le-as asorta?

Cam asta sunt ideile la care m-am putut eu gandi inspirandu-ma din sursele de mai sus si nu numai.

Evident ca prin procesul asta vor trece si accesoriile si a trecut cel putin pe jumatate incaltamintea.

De ce fac asta este evident, dar este destul de socant sa descoperi cate lucruri ai de fapt si nu folosesti.

As fi curioasa sa vad si alte pareri, cum crezi tu ca ar trebui sa arate o garderoba minima sau pur si simplu idei de eficientizare a procesului asa ca daca ai idei, nu te sfii sa le scrii aici.

4 comentarii:

  1. In primul rand trebuie sa te simti bine in pielea ta si abia apoi sa-ti pese de parerea celorlalti. ex: azi vreau sa port scurt, deci ignor fluieraturile si asta doar pt ca EU ma simt ok asa. Apoi ...arunca tot ce nu ti se mai potriveste,nu pastra nimic,sub nici o forma. nu faci cecat sa-ti incarci sifonierul,oricum,dc nu porti acum,nu vei mai purta niciodata! nu alge ce se poarta,ci doar ce ti se potriveste! si inca o data, simte-te bine! asta se vede si se transmite!

    RăspundețiȘtergere
  2. garderoba minima:-eterna rochie neagra
    -un costum la 2 piese
    -un pantalon pana
    -cateva camasute(neaparat una alba)
    -tricouri+jeansi
    -rochite pe stilul tau(depinde si de kg sa stii!nu purta mulat daca ai burta)
    -pantofi cu toc,pantofi sport
    si mai sunt multe de spus, depinde de fiecare,de buget,de spatial destinat depozitarii....hehei....e un subiect interesant si fffff vast

    RăspundețiȘtergere
  3. Alegeti un stil ce ti se potriveste,ce te caracterizeaza.Stii cum e sa te imbraci in straturi cd esti mai grasut? Sau sa pui un costum office cd esti sportive de felul tau?
    cred ca sfaturile astea st pt toti si pt nici unul. totul trebuie personalizat, in functie de mai multe elemente:statura,kg,preferinte,stil.....

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa banuiesc ca esti acelasi anonim care comenteaza in 3 mesaje diferite. Nu?

    Multumesc pentru aprecieri si sfaturi!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!