luni, 1 iulie 2013

Reclama dulce-amaruie de la Provident sau cum sa ne mai netezim creierii luni dimineata

          Imi propusesem la inceputurile acestui blog un plan editorial cu postari pe anumite teme in anumite zile ale saptamanii. In cele din urma m-am calmat si am decis ca o veni si asta intr-o zi sau nu o mai veni deloc.

          Teoretic, lunea voiam sa scriu cat de happy shining people suntem noi/eu/ar trebui sa fim noi intr-o zi de luni pentru fiecare nou inceput!
 
          Cu ideea asta in minte imi incep dimineata cu un ragaz de 10 minute de cafea, mic dejun si un pic de stiri, asa ca sa ma conectez inca de dimineata (proasta idee, poate maine o sa aleg radio-ul).
 
          O sa ziceti ca asa imi trebuie pentru ca aleg stirile de dimineata, ca te demotiveaza, afli doar cate lucruri rele se pot intampla in lume samd, dar nu, azi m-a debusolat o reclama, cred ca am mai vazut-o, dar azi am avut un ragaz sa meditez la mesajul ei.
      
          Povestea e cam asa: un el primeste o masina cam uratica si cam batraioara de la bunicul/unchiul/o oarecare ruda de a lui si o primeste asa cu jumatate de suflet. Ea prinde ideea, pune repede mana pe telefon si ia cu imprumut niste banuti de la provident si ii reda stralucirea masinii, apoi mare iubire mare si cat de fericit este el. Dar...aici e schepsisul, si el se gandeste la ea si la visele ei, si ce face? Ei bine ati ghicit, pune mana pe telefon, provident, imprumut si gata atunci cand se intoarce ea de la servici asa agale pe jos, o claxoneaza o masina de scoala de soferi. Ati ghicit din nou, visul ei era sa se faca soferita.

          Ce cred eu ca vor ei sa transmita? Doi oameni fericiti care se iubesc si pentru care conteaza nevoile celuilalt.
 
          Ce inteleg eu? Din toata povestea asta rezulta o familie/un cuplu cu doua imprumuturi la activ pentru care vor plati o perioada mai mica sau mai mare. E ok sa conteze nevoile celuilalt, sa vrei sa faci surprize, dar chiar imprumutul sa fie raspunsul pentru orice?
 
          Evident ca e o reclama si ca se joaca puternic cu subconstientul nostru, dar mi se pare al naibii de periculos: vino la noi, doar noi te putem ajuta, fara imprumuturi nu poti reusi...
 
          Daca reclama ar fi fost o poveste, mi-ar fi placut sa o vad pe ea cu o galeata de vopsea si niste pensule in mana invitandu-l pe le sa incerce sa refaca masina si pe el dandu-i lectii de condus pe un drum parasit.
 
          Dar poate sunt doar eu cu idei romantice asa de luni, s-ar fi vrut ele de dimineata, dar uite ca se gasesc seara!

Voua cum vi se pare ideea asta? Periculoasa, reala?

Zi si saptamana frumoasa sa aveti!

2 comentarii:

  1. e o deghizare simpatica a compromisului...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,

      Adica?

      Pot sa te rog sa te semnezi data viitoare cand comentezi?

      Multumesc.

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!