miercuri, 5 iunie 2013

Gândeste, consuma, salveaza!

Azi, ca in fiecare an pe 5 iunie, global, se marcheaza Ziua Mediului, o modalitatea prin care Organizatia Natiunilor Unite atrage atentia asupra problemelor de mediu si titlul articolului meu reprezinta tema propusa pentru anul acesta care se vrea o campanie impotriva risipei si pierderilor de hrana. Avand in vedere ca subiectul ma intereseaza si simt ca este prea multa nedreptate pe lumea asta mult prea des, nu puteam sta deoparte si am inceput sa scriu.

Ce inseamna mai precis? Sa ne gandim de cate resurse este nevoie pentru a procesa mancarea pe care o avem in farfurie, sa apreciem asta, sa avem o alimentatie pe cat posibil sanatoasa si sa economisim gandind  la nivel macro.

Datele statistice spun ca in fiecare an se arunca 1,3 miliarde de tone de alimente. In acelasi timp, pe glob, o persoana din sapte se culca fara sa manânce.
Exista si un site unde sunt multe informatii interesante despre aceasta problema si poate ar fi interesant de dat o fuga. Se gasesc de toate, de la sfaturi despre pastrarea alimentelor pana la date comparative despre modul cum este perceputa si resimtita risipa de mancare la nivel mondial.

In ultimii ani am inceput sa fiu mult mai receptiva la ideea de a nu arunca mancarea si evoluez pe zi ce trece desi trebuie sa recunosc ca sunt departe de ceea ce imi doresc, dar voi ajunge si acolo.

Tot citind si informandu-ma cate un pic de colo cate un pic de dincolo am reusit sa pun cap la cap cateva idei pe care sa le aplic. Astfel ce putem face pentru a nu mai arunca mancarea?

  • Planificare meniu - nu am ajuns atat de departe;
  • Cumparaturi cu lista - asta obisnuiesc sa fac;
  • Alimentatie cat mai naturala si cat mai putin procesata ( voi cumpara carnea sau legumele pentru a le gati in casa, nu voi apela la pizza congelata spre exemplu);
  • Mancare cat mai putin ambalata (pe cat posibil);
  • Gatesc portii mai mici, adica exact atat cat vom manca noi (cel putin incerc sa estimez);
  • Incerc sa mananc local, sa nu calatoreasca mancarea mai mult ca mine (mi-a placut cum a sunat replica asta candva undeva)
De cand am descoperit blogurile am citit despre diverse campanii cum ar fi: "Poti sa iti hranesti familia cu x$ pe zi", "Ziua impotriva risipei de mancare" - o zi in care pozezi resturile de mancare ce nu mai pot fi salvate, ideea este ca imaginile ne motiveaza sa aruncam din ce in ce mai putin, etc.

Ce am putut invata din toate astea? Sunt multe metode, important este sa ne gasim fiecare propriul drum si uneltele necesare pentru a-l parcurge.

Primul pas este constientizarea, apoi vin micile detalii care conteaza! 

Voi v-ati gandit la problema asta? Ce parere aveti despre ea? Ce sfaturi sau trucuri aveti de impartit catre restul lumii/blogosferei?

2 comentarii:

  1. Subiect de mult uitat risipa....
    Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Anonim,

    Multumesc, din pacate este cat se poate de actual si incet incet cred ca vom incepe si noi sa il constientizam.

    Sincer, e pacat de paradoxuri, echilibru e greu sa existe in domeniul asta, adica sa aibe toti exact cat au nevoie, dar e bine sa incepem sa invatam sa consumam strict atat!

    Zi buna!

    P.S. Mi-ar placea sa stiu cui ii raspuns, de aceea te rog sa te semnezi data viitoare. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!