luni, 20 mai 2013

Timp

           Revin după o pauză mult mai lungă decât mi-aș fi dorit. Sunt în lipsă de timp sau cu aflux prea mare de activități, mult mai mare decât pot eu digera, dar pe care mi le doresc și încerc să balansez totul, unele ies câstigatoare, altele nu, doar aşa e în viaţă.

           A trecut şi 1 Mai şi Paştele ca şi cum ar fi fost un vis şi ne-am întors cu toţii la ocupaţiile de bază.
           Voiam să vorbesc azi despre timp şi modul lui ciudat de a se dilata sau contracta în funcţie de utilizator şi mediu ca să fiu puţin tehnică. Sunt conştientă că de fapt fenomenele de mai sus nu se întâmplă în realitate ci e de vină subiectivitatea noastră, a oamenilor. Susţin asta oricât de mult ar vrea să mă convingă creatorii de scenarii cu micşorarea zilei șamd, eu nu le prea cred.
           Mă gândeam acum câteva zile cât de uşoară era viaţa acum 10 ani. E adevărat că aveam mai puţine responsabilităţi şi poate şi aceasta să fie o cauză, dar cred că am reuşit să identific alte câteva motive care îmi permit să folosesc din ce în ce mai des scuze ca: "Nu am avut timp! Nu am putut! Le fac altădată!". Scuze destul de amare şi cel mai trist e că în general se întâmplă asta cu lucrurile la care ţin, pe care vreau să le încerc sau să le dezvolt.
           Stând eu cu mine într-o seara m-am gândit ce s-a schimbat şi ce pot eu schimba.
           Acum 10 ani nu erau magazine on-line,  nu erau atâtea reclame, nu erau atâtea tentaţii şi poate era mai bine aşa. De ceva timp au apărut cuvințele ca ”promoţie, reducere şi super-ofertă” şi parcă e păcat să nu profităm, nu?
           Ei bine eu cred, şi aş vrea să încerc în cazul meu asta, că simplificând voi fi mai liniştită şi voi scăpa de scuze. Vreau să renunţ în proporţie de 80% la cumpărăturile on-line şi chiar mă gândesc la un proiect de o lună fără cumpărături (neincluzand aici alimentele).
           Vreau să nu mai "cutreier" spaţiile virtuale ale magazinelor gandindu-mă că vreau şi aia şi ailaltă şi resimţind vina şi apoi frustrarea. Realitatea este că nu am nevoie de foarte multe. Am nevoie de o hrană de calitate, de un spaţiu degrevat de diverse şi ordonat, voinţă, oameni, perseverenţă şi multe altele din ciclul ăsta. Vedeţi, nicăieri în lista de mai sus nu se regăseşte nu ştiu care cremuliță sau parfumel sau pereche de sandale sau rochiţă.
           Ce vreau să fac cu timpul astfel "regăsit"?
           Să mă ocup de mine, de familia mea, de oameni.
           Să mă dezvolt, să fiu mai productivă, să merg la sală, să alerg, să citesc, să experimentez, să savurez un ceai cu o prietenă, să mă bucur de viaţă.
           În altă ordine de idei, am un proiecțel.
           De ceva timp am ajuns să îmi placă pozele imprimate, sunt mai umane, pot fi răsfoite şi retrăite momentele respective, sunt altfel decât pozele pe calculator. Vreau să fac selecţii din toate concediile pe care le-am strâns de-a lungul celor 3 anişori şi câteva luni de "creştere în doi" şi să le pun în albume elegante şi drăgălaşe care îşi vor găsi loc de cinste în nouă noastră mobilă de sufragerie pe care cu puţin noroc o vom lua anul ăsta.
           Deşi se bate oarecum cap în cap cu ideile expuse mai devreme, mă voi folosi tot de o reducere ca să le printez. Am descoperit acum ceva timp Cewe care se găseşte într-o grămadă de locuri şi pe testate pozele care se află la reducere acum, mai precis până pe 5 iunie, întrec cu mult prin calitate preţul. Acum, eu nu sunt o expertă, dar pentru un ochi neavizat sunt ok, îmi bucură sufletul şi asta e cel mai important. Mai trebuie doar sa imi fac timp sa le selectez.
           Voi ce parere aveți despre timp și cum îl putem folosi la maxim?

10 comentarii:

  1. Daca vrei o metoda practica de a nu mai abuza de internet, incearca sa ai intotdeauna un singur tab deschis. Vrei sa cauti ceva nou, nu deschizi un alt tab, ci dai search in cel deja deschis. Problema internetului si a calculatorului in general este ca genereaza anxiozitate pt ca creierul nu poate procesa atat de multa informatie cata i se da. Si mai ales nu poate selecta informatia valoroasa de rebuturi. De aceea de multe ori stand pe net pierdem notiunea timpului si nu ne putem opri. Eu aplic chestia asta cu un singur tab de cateva luni si functioneaza foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si daca lucrez intr-un tab si am nevoie de o informatie din altul cum fac?
      Mie mi se pare ca ma optimizeaza treaba asta cu taburile, dar totusi cred ca incet incet ma face sa am din ce in ce mai putina rabdare...mmm, grea dilema!

      Ștergere
  2. Cat de frumos ai vorbit tu despre timp si despre cum ne pierdem noi printre lucruri marunte. Si eu eram in trecut absolut obsedata de cumparaturi si reduceri online/offline nu mai conta, sa cumpar era ceea ce ma interesa!
    Insa de cand m-am mutat in Bucuresti si sunt nevoita sa dau o multime de bani pe chirie, lucrurile stau ceva mai diferit in sensul ca sunt nevoita sa fac economii.
    Asa ca incerc sa imi cumpar cate ceva pentru mine cand iau salariul si...doar atunci. De exemplu luna asta mi-am luat de pe bbup.ro o pereche de sandale, de la h&m o pereche de blugi si de la meli melo o geanta. De la ikea o masuta cu buline pentru laptop si cam atat. Si pana luna viitoare pe 10 nu mai intentionez sa-mi mai cumpar ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna strategia asta de a programa cumparaturile pentru o anumita data, sunt sanse si sa descoperi ca de fapt nu ai nevoie sau nu doresti asa de mult lucrul respectiv...Sunt curioasa, ai reusit? Poate aplic si eu!

      Ștergere
  3. tumpul ... ce subiecte iti mai gasesti si tu. timpul prea rapid alteori prea incet alteori dureros, cateodata vrei sa treaca aspoi iti pare rau dupa el. cel mai mult tanjesti dupa el cand treci de o varsta. cineva intelept zicea odata ca nu noi suntem stapanii timpului "nostru" el e stapanul nostru, ca timpul nu ne apartine noua ci noi lui. din pacate el trece si ne apropie de moarte...din prisma asta e dureros, deprimant pentru ca nu e nimic mai deprimant decat sa vezi un om tanar - eventual intr-o poza si apoi il vezi batran realitate. timpul, batranetea isi bate joc de noi, ne schimonoseste, ne ofileste si ne umple de boli si suferinta. atunci e dureros. de aia zic eu ca e bine sa profiti de el cat de mult poti si sa optimizezi scurgerea lui pentru ca, chiar clipa asta cand vorbim noi aici nu o sa se mai repete. niciodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sensul meu era altul, dar este si problema ridicata de tine o problema spinoasa. Trist este cand pierzi prea mult timp incercand sa optimizezi timpul! Jocuri de cuvinte!

      Totusi, sunt curioasa, cum faci tu sa profiti la maxim de el?

      Ștergere
  4. as scrie despre timp dar nu am timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. funny, intradevar, insa mi-ar placea sa te semnezi data viitoare!

      Ștergere
  5. Timpul asta, anonim ai fost chiar tare :))

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!